Ben aldırma

20 Temmuz 2013 Cumartesi

ELEKTROKOTERLE BEN ALDIRMA

ELEKTROKOTERLE BEN ALDIRMA
Elektrokoter cihazı, yüksek frekanslı radyo frekans dalgaları yoluyla üretilen elektrik enerjisini, dokunulduğu yerde ısı enerjisine dönüştürmeye yarayan bir cihazdır. Elektrokoterler; kesme ve yok etme ayrıca bu esnada kanama olursa pıhtılaşma sağlama ile koagülasyon işlemlerini gerçekleştirme konusunda son derece başarılıdır. Elektrokoter cihazı ameliyatlarda meydana gelen kanamaları durdurmak ve dokuları kesmek amacıyla kullanıldığı gibi elektrokoterle ben tedavisinde de kullanılmaktadır. Radyo frekans dalgaları, ben üzerine uygulandığında, bu bölgede ani ısı oluşturarak canlı hücrelerin sıvısının buharlaşmasına neden olarak hücrenin yapısını bozar ve parçalanıp yok olmasına neden olur. Bu parçalanma, normal cilt derisine ulaşıncaya kadar devam ettirilir.  Uygulama bölgesi ciltle aynı hizaya geldiğinde tedavi tamamlanmış olur.
Elektrokoterle ben aldırma yönteminde kullanılan cihaz benlerin renklerine duyarlı olmadığı için koyu renkli benlerde kullanılabildiği gibi cilt rengindeki benlerde de kullanılabilir ve oldukça başarılı sonuç elde edilebilir.
Elektrokoterle ben tedavisi yönteminde, buharlaştırma yoluyla yok edilen benin yerinde bir yara kabuğu oluşur. Bu tabaka benin büyüklüğüne ve yapısına göre yaklaşık 3 ile 7 gün arasında düşer ve pembemsi bir görünüm ortaya çıkar. Bu pembemsi görünüm 2-3 ayda yavaş yavaş iyileşir ve kendiliğinden cildin normal rengine dönüşür.
Elektrokoterle yapılan buharlaştırma işlemi işinin ehli kişilerce, yeterince dikkatli yapılırsa hemen hemen hiç iz kalmaz. Fakat, koterin gereğinden fazla uygulanması benin olduğu bölgede çukurluğa sebep olabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder